söndag 9 mars 2014

Femårsjubileum

När det här publiceras är klockan exakt 16.02 den nionde mars 2014. För precis fem år sedan publicerades detta, på en gammal blogg där ute i etern:


Med andra år så är detta dagen då jag har bloggat i fem år, bortsett från någon blogg jag hade innan som jag skrev ungefär ett inlägg på. Med varierande aktivitet, men under hela den här tiden har jag i alla fall haft en blogg som jag uppdaterar någon gång då och då, alternativt jobbat på att starta upp en ny blogg. Det är lite spännande att det redan gått fem år. Speciellt eftersom jag inte tänkt på det förrän häromdagen då jag pratade med en kompis och insåg att "Just ja, det måste ju bli fem år i år."

Denna ärofyllda dag har jag inte riktigt klart för mig hur jag ska fira än. Kanske genom att äta lite av äppelpajen jag bakade igår. Plus att jag ni ska få se mitt första, mer egentliga inlägg:


Som ni ser var det kanske inget mästerverk, men å andra sidan kan vi då även se att jag utvecklats under denna tid. Fjorton och snart femtonåriga Rebbi var ingen hejare på det där med att blogga. Å andra sidan, om fem år kanske jag sitter här igen, är tjugofyra och snart tjugofem (kul att jag först skrev tjugosex) och suckar åt hur jag bloggar nu. Det vet en aldrig.

Grattis till mig som gjort det här i fem år nu i alla fall.

1 kommentar: