lördag 15 februari 2014

När tanten börjar inreda

Jag måste erkänna en sak. De senaste månaderna har inredningsbilder blivit bland det mysigaste jag vet att sitta och titta på. Tidigare har det varit mer "ja, okej, det där var en cool bokhylla, men så exalterande är det inte", medan det nu har utvecklats till ett "herregud, vad fint, så här vill jag också göra, ge mig en lägenhet (gärna med höga fönster och balkong precis bredvid en alltid levande storstadsgata) och låt mig inreda den med oändlig budget.

Kanske har det med åldern att göra. Jag slutar trots allt vara tonåring om mindre än två månader och kanske finns det någon form av biologisk klocka som tickar och säger att jag borde vilja bygga mitt eget bo. Kanske är det bara det faktumet att jag nyligen flyttat hemifrån och att det där med att inreda själv faktiskt börjat bli en verklighet. Att det i framtiden är jag som kommer välja och betala för inredningsrelaterade prylar själv, inte mamma. Alternativt så är det bara att acceptera faktumet att jag helt enkelt fått ett nytt intresse, varken mer eller mindre med det.

Spännande nog har jag ändå inte orkat lägga så mycket energi på att få allt sådär perfekt i mitt rum än. Eller okej, fint är det och jag trivs, men när jag sitter här på sängen och tittar ut över det så inser jag att jag bland annat fortfarande har en kartong med lite halvoviktiga småsaker stående på golvet och att nagellacken egentligen inte är radats upp sådär snyggt som jag tänkt, utan fortfarande ligger kvar i sin burk. Nåväl. Verkligheten ser inte alltid ut som välstylade tumblrbilder.

Den ofungerande ljusslingan jag fortfarande inte varit och bytt.

Bordet med sminkgrejer som "alltid skulle vara städat och bara ha smink och en lampa på sig".

Nåväl, jag har som sagt var lyckats också. Världens bästa Wall of stuff (allt från gamla älsklingshästar till min enkelbiljett till London) som egentligen förtjänar så mycket bättre ljus än det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar