tisdag 25 februari 2014

Jag har bytt proppar

Tidigare idag hände något jättespännande. Jag bytte proppar helt själv för första gången. Jag stod och lagade grönsakspaj och kokade tevatten när plötsligt en propp gick och majoriteten av elektriciteten i lägenheten försvann. Det var bara att springa till affären, råka köpa fel sort, få gå tillbaka och skruva i de på rätt plats, samt först tro att det inte fungerade och ringa om hjälp precis innan det började fungera. Jag dog i alla fall inte och nu går det att tända lampor och ha internet igång och sådär.

Det tog dock sin lilla stund, så jag har ungefär inte hunnit med någon av det andra jag ville idag. Tvätta och laga grönsakspaj, men det är ungefär allt. Nu sitter jag istället i sängen och dricker te och ska snart ge mig av till shoppingcentrumet ca 5 minuter bort för att gå på bokrea och handla mat.

Har fabulöst sällskap av Stora Stitch och Karate-Stitch. Ja, Stitch råkar vara min Disneyfavorit. Vi har uppenbarligen även väldigt dåligt fotoljus, men vi gör vad vi kan för att väga upp det med lite extra festlig sång. Just nu skrålar vi (jag) Londonderry air.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar