måndag 17 februari 2014

Bokhyllans lov

Har ni tänkt på en sak? Bokhyllor måste vara typ den bästa och mysigaste möbel som finns. Nu tänker jag bortse från faktumet att jag är en hyfsat lat person som älskar att sova och därför även älskar sängar och då blir bokhyllan det absolut bästa. En hög möbel som fungerar både för att göra ett rum mycket mysigare och hemtrevligare och som förvaring för böcker. Något som i alla fall för mig behövs då jag tenderar att samla på mig massor av böcker och förr eller senare alltid har en överfull bokhylla som egentligen behöver rensas, för att sedan, när den väl gjort det, se precis likadan ut ett par månader senare.

En bit av min alltid lika röriga bokhylla. Jag minns att när jag flyttade hit var det först när jag hade fått upp bokhyllan och började ställa böcker i den som rummet verkligen började se ut som mitt rum och ingen annans. Den möbeln gjorde enorm skillnad, så det tipsar jag definitivt alla er som flyttar om. Sätt upp bokhyllorna, det blir mysigare då.

Sedan har vi ju naturligtvis bokhylledrömmen:
Seriöst, det finns få saker jag vill ha så mycket i inredningsväg som jag vill ha en sådan hylla med läshörna under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar