söndag 9 februari 2014

Att dricka nagellacksborttagningsmedel

Igår gjorde jag något väldigt spännande som jag aldrig tidigare gjort. Mitt i natten ringde jag giftinformationscentralen.

Att göra sådant en lördagsnatt gör att det automatiskt låter som om en varit på fest där något lite för spännande hänt, men så var det inte. Det var egentligen ganska ospännande. Jag satt i sängen och tog bort gammalt nagellack för att kunna måla på nytt. Bredvid mig hade jag ett glas vatten och eftersom jag är lite småklantig tappade jag tussen med nagellacksborttagningsmedlet i glaset. Det hade jag totalt glömt bort en liten stund senare när jag skulle dricka lite vatten.

Panik infinner sig aldrig så lätt som på natten. Jag tänkte typ "Det är säkert kräkmedel i det här" och började antagligen endast därför att må illa. Somna vågade jag inte heller göra ifall det skulle vara farligt, så jag gjorde som alla andra snart tjugoåringar och drog fram mobilen för att googla. Hittade numret och efter att lite skakis ha fått räkna upp ingredienser så fick jag höra att jag kanske skulle kunna må illa av acetonet, men att det i den lilla mängden inte skulle kunna vara någon större fara.


Nåväl. Jag älskar fortfarande doften av nagellacksborttagningsmedel, för det luktar verkligen jättegott, men jag har inte planerat att dricka det igen än på ett tag. Gör inte det, det var jätteäckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar