onsdag 26 februari 2014

Äckelflingor och äckelnomi

Det är lillördag och jag sitter i sängen iförd kattröja och mina gamla glasögon och äter god yoghurt och äckliga flingor. 
Det där med äckliga flingor kan ju låta lite dumt, men de mättar och jag är lite för snål för att gå och köpa nya. Kan ju bara säga det att jag föredrar om ni inte röstar på Moderaterna i valet, för då lär jag väl inte få äta annat än äckliga flingor. Inte bara de månader då jag skaffar glasögon, alla fyller år, jag planerat att åka hem och hälsa på, det är bokrea och jag måste köpa en ny jacka. Då kommer jag få äta det resten av livet, inklusive efter att jag slutat plugga också eftersom jag kommer ha för höga studielån. 

Nej, men allvarligt. Anders Borg och ekonomi. Det är svårt att inte gråta när jag tänker på er två nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar