onsdag 1 januari 2014

"Mina" nyårslöften

Årets första dag har för min del tillbringats med att hälsa på min gamla ridskola, pussa på Tonks som fyller 3 idag och titta lite halvtpå Ivanhoe, bara för att jag har fått mitt namn efter Rebecca i den filmen.

Nej, men hörrni, det här med nyårslöften. Jag ser inte riktigt poängen med att det måste vara vid just nyår, om en vill ändra sig så går det väl lika bra att göra det på en gång. Nåväl, traditioner, antar jag. Själv började jag med mitt "nyårslöfte" i höstas, det vill säga att försöka äta mindre kött och att ha som riktlinje att, om jag kan hjälpa det, inte äta mer än tre gånger i veckan. Det finns däremot nyårslöften jag tycker att andra ska ha också.

Nyårslöften åt andra, av Rebbi:

  • Vitalia: Skaffa twitter
  • Jessika: Börja twittra regelbundet
  • Jan Björklund: Inse att skolpolitik inte är din grej
  • Avocado: Bli billigare att köpa så att jag kommer kunna leva på det som fattig student.
  • MUF: Börja med en köttfri dag i veckan
  • Sean Banan: Vinna melodifestivalen så att vi får skicka ett riktigt spektakel till Danmark.
  • Skaparna av Sherlock: Avsluta säsong 3 med en ännu större cliffhanger. Vi får se om jag ångrar mig när jag väl sett serien, men i nuläget vill jag mest se tumblr explodera.
  • EA Games: Se till att simmarna inte har världens fulaste ögonfransar när the sims 4 släpps
  • Sittande regering: Förlora kommande val.
  • Sverigedemokraterna: Åka ur riksdagen.
  • Feministiskt initiativ: Komma in i riksdagen.
  • Skaparna av Glee: Inse att det är dags att gå vidare och sluta plåga en gammal Gleek med åt vilket håll serien börjar gå nu och att ABSOLUT ALDRIG NÅGONSIN IGEN GÖRA NÅGOT SOM ATT SPELA BLURRED LINES OCH GLAMOFIERA HELA GREJEN
  • Håkan Hellström: Ha en awesome konsert 7 juni.
Nu vet ni vad jag väntar mig, med andra ord.

1 kommentar: