tisdag 7 januari 2014

Livet med en löpande katt

Det har hänt något spännande i det Haglundiska hushållet. Inte så spännande som att någon blivit gravid med en utomjordingsbebis eller att vi har vildhästar här utanför (vadå spelat för mycket sims? vem? jag?). Istället rör det sig om att lilla Ginny börjat löpa.

Livet med en löpande katt är inte ett enbart roligt liv. Det är snarare ett liv som får dig att ifrågasätta varför du överhuvudtaget valt att skaffa katt, åtminstone varför du valt just en honkatt. Ginny är vanligtvis en väldigt gosig liten katt (åtminstone när det kommer till människor, andra katter är det värre med), vilket hon är nu med. Det är bara det att hon är väldigt för mycket gosig och snarare försöker förföra en. Både genom att trycka upp sin rumpa i ansiktet på folk och genom att ligga på deras fötter. Andra saker som är populära att försöka förföra är skor, sopborstar, stolar och Remus som är mycket konfunderad över att Ginny för en gång skull inte förr eller senare försöker slå honom.

Allra roligast är det på natten. I natt hade jag nästan somnat när en liten katt smög sig upp i min säng och började jama förföriskt, flirta med min arm och stryka sig mot min näsa. När jag vant mig och nästan somnat om så får jag plötsligt en uppfodrande tass i ansiktet, för tydligen går det inte bra att jag sover, även om klockan börjar närma sig fyra på morgonen.


Därför kommer jag nog inte orka göra så mycket för att försöka få mitt hår fräscht eller att jag ska vara klädd i något annat än pyjamas. Jag utnämner detta till en allmän mysdag. Känner för övrigt för att spela Harry Potter, spela the sims och titta på High School Musical. Jag får väl se vad jag hinner med.

2 kommentarer:

  1. Hahahaha, herregud vad jag känner igen mina nätter i det där! Fast mitt kattrskrälle löper inte, hon är kastrerad, hon är bara jävlig på nätterna i ren allmänhet! Kram!

    SvaraRadera
  2. Minns fortfarande när Daisy löpte. Det var en veckas konstant jamande dag som natt och vägg-klättrande, typ. Inte så kul när man delar lägenhet med folk och dessutom behöver sova på nätterna. >_<

    SvaraRadera