tisdag 7 januari 2014

Lever du i en YA-roman?

En vän till mig delade denna på facebook. Nio tecken på att du kanske lever i en YA-roman. Vem vet, det kanske en gör? Hur ligger det till egentligen, är detta liv jag elever egentligen bara något som diktas ihop av en författare som tjänar pengar och vinner priser för att skriva om mitt liv?

1. Något mystiskt håller på att hända.
Eh, jag har ju en katt som håller mig vaken på nätterna, men det är nog ungefär det mest mystiska som händer i mitt liv för tillfället. Det kanske är ett tecken på att jag snart kommer upptäcka att jag kan tala med katter. Alternativt så är det bara så att Ginny väcker mig konstant för att hon löper.

2. Du har gröna ögon
Nope. Någon slags blandning av blågrått som i verkligheten nog egentligen bara är grått. Har dock en grönbrunaktig ring runt irisen som inte syns jättebra på bild. Kanske att den kan ge mig 0,25 poäng ibland?

3. Du i stort sett saknar vuxen tillsyn.
Det skulle jag inte påstå för tillfället, jag bor för Guds skull hemma just nu. Möjligtvis att det kan stämma in på när jag bodde i London eller på hur det kommer bli när jag flyttar nästa vecka. Då räknar vi alltså inte med faktumet att jag är vuxen och alltså egentligen har vuxen tillsyn hela tiden.

4. De senaste veckorna har två unga, snygga killar som båda verkar älska dig blivit en del av ditt liv.
Nej, inte precis. Om det är meningen att det här skulle utveckla sig till ett triangeldrama är det enda av intresse som finns att ta upp att jag kom ut som lesbisk för några veckor sedan.

5. Du känner någon som heter Cam, Cameron eller Cammie. (Extrapoäng för namn som kan förkortas till Kat).
Inte känner som verkliga personer, men jag planerar en karaktär som kallas för Cammie och filar lite på en som kallas Cat. Kan en säga att en känner karaktärer som är egenpåhittade?

6. Världen verkar lite whitewashed.
Nej, det skulle jag nog inte påstå.

7. Du har en ärkefiende.
Räknas patriarkatet?

8. Du har precis fått reda på att du härstammar från en ovanlig art som har någonting med själar att göra.
Jag är fjärdedels lettländare, men det är nog det närmaste det här jag kommer, det vill säga inte ett dugg närmare.

9. Dina vänner brukar säga saker som  “Either I send him south in handcuffs or in a Chicago overcoat.
Nej. Jag har vänner som säger saker som "lol", "vad ens?", "Käre värld", "BAM", "Fab" (vissa av dem där är mitt fel), men jag har inga vänner som säger så.

Slutsats: Om mitt liv mot all förmodan nu är en bok så är det inte YA-roman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar