söndag 12 januari 2014

Jag har lugg

Jag gick och klippte lugg sådär halvspontant nyligen. Lite kortare än tänkt och så. men det gör inget, det växer ju ut igen. Snart står jag där och konstaterar att "Nej, nu ser jag ju ingenting igen.



Det här är inte så revolutionerande som det kan verka. Får för mig lite nu och då att jag ska ha lugg, så det brukar sluta med att jag klipper till det i alla fall någon gång per år. Jag tror inte jag la upp någon bild på det då, men ni läsare som känner mig minns kanske att det var ungefär så här jag såg ut för ett år sedan.

Annars har vi ju den gången när jag var 16 och gick en ungdomsledarkurs. Kursen var utspridd på tre olika tillfällen med ungefär en månads mellanrum och på alla träffar hade jag olika frisyrer. Långt i sidbena, lång med lugg och ovanför axlarna ungefär. Så ja, jag har alltid varit ganska spontan vad det gäller mitt hår.

2 kommentarer:

  1. Härligt ju! Själv har jag haft samma frisyr i typ hela mitt liv, bara ändrat lite på längd, och förra hösten färgade jag mitt underhår lila. Tror dock att jag ska testa på något nytt nu i vår, känns som att det kan bli bra :)

    SvaraRadera