lördag 25 januari 2014

Livet i Göteborg

Igår ringdes det hejvilt till Telia härifrån lägenheten. Ingenting ville fungera, men tack och lov löste det sig till slut, så nu fungerar både internet och teve. Det är väldigt trevligt måste jag säga.

Annars har jag varit helt ensam hemma ikväll, så jag har gjort det varje nittonåring gör när hen lämnas helt ensam i en lägenhet. Skypat med vänner och gjort chokladbollar.


Både Johanna och Vitalia la för övrigt märke till att jag har bytt dialekt och jag själv insåg det verkligen först när jag pratade med Vitalia. Där ser vi vad en vecka i Göteborg kan göra med någon. Det återstår väl att se hur jag låter när jag kommer hem, min familj lär säkert få sig ett gott skratt för att jag så inte pratar Eskilstunamål längre. Det gjorde jag i och för sig knappt för en vecka sedan heller, men betydligt mer än nu.

Två fina gifs Johanna skickade till mig:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar