torsdag 9 januari 2014

Blogglista

För att det här är en så allmänt inspirerande kväll där jag vill uppdatera min blogg, men egentligen inte vet med vad, en fin liten (liten? pfft) sådan där blogglista.

1. Vilken svordom använder du mest? 
Skulle "Vad ens?" eller bara ordet ens vara en svordom vore det lätt det. Jag använder ordet och uttrycket till överdrift.

2. Äger du en iPod?

Nej.

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Ingen alls just nu, men den kan oftast sammanfattas som i ottan och alldeles för tidigt. (Ja, 10 på förmiddagen kan också vara i ottan)

4. Hur många resväskor äger du?

Öh, en som kanske är min, typ?

5. Använder du flip-flopps?

Absolut, speciellt nu. Bonus: Dina skor kan inte skadas av fukten och börja läcka in. De läcker liksom redan in. Gå barfota i dem för bästa effekt, då blir det inga blöta strumpor heller.

6. Var köper du dina matvaror ifrån?

Köper? Pfft. Maten bara finns i kylen när jag behöver den (aka jag bor för tillfället hemma)

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? 
Kan en inte få välja? Gillar ju att fota, men känner att det där med modellposer definitivt är min grej.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Humpidumpidum... öh... Jag antar att serier inte räknas, men frågan är om delar av filmer gör det? Jag skulle nog säga att jag såg för lite av Ivanhoe för att det ska räknas och då är det möjligt att det blir Känn ingen sorg, även om jag missade slutet där. Sista hela måste nog bli Catching Fire. För nej, jag är inte bra på att lyckas fokusera en hel film.

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis?

Kompis. Jag bor i en barnfamilj, så jag får min dagliga dos.

10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

Hårfärg ligger nog nära till hands. Börjar nämligen få utväxt. Annars ligger en drömlägenhet i London med tillhörande inredning rätt nära till hands.

11. Har någon någonsin kallat dig lat? 

Jag skulle kunna tolka det där som att jag nyss blev kallad lat.

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? 

Snarare så att jag överdoserar koffein för att hålla mig vaken morgonen därpå.

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?

Äger inte ens en CD-spelare. Däremot är låten jag senast lyssnade på på Spotify från 2 steg från paradise av Håkan Hellström.

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Does it need saying?

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Nej. Det närmaste jag kommer är nog att jag tidigare idag internetskrek (aka capsade) att jag är kär i Augustus Waters, men det är också frågan om det ens är en hemlighet.

16. När var det senast någon stötte på dig?
Räknas den löpande katthona som traskar runt som en osalig ande här hemma?

17. Vad åt du till middag senast? 
Löksoppa

18 Använder du huvtröjor?
Händer väl.

19. Kan du vissla?
Hellre än bra.

20. Vem var den senaste som ringde dig? 
Mamma? Kanske?

21. Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
Räknas att spana på snygga personer i kö? Jag är nämligen en sådan person som gör sådant.

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? 
Det tror jag absolut. I skrivande stund är min ryggtavla riktad norrut och det är väl klart att de där uppe i Västerås, Bollnäs och Delsbo måste få säga sitt.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
016, vilket mest påminner mig om ett "roligt" skämt som florerade bland oss barn när jag var yngre.

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Hello? Jag hade faktiskt en barndom

25. Hur långt är det till ditt närmaste köpcentrum?
3,9 kilometer enligt google maps

Längre än så orkade jag inte, det var för många frågor.

1 kommentar:

  1. Vart fick du listan från? den verkar kul
    Det där med filmer känner jag definitivt igen, jag kan inte fokusera på en film, speciellt inte om jag kollar på datorn vilket jag typ alltid gör. Jag har nog cirkus 6 filmer på netflix som jag "kollar på". Hehe...

    SvaraRadera