onsdag 4 december 2013

Tips för den morgontrötte

Jag tror att det finns fler personer än jag där ute som kombinerar de två egenskaperna att vara väldigt morgontrött och att älska mat. Oftast så har jag väldigt svårt att komma upp på morgnarna och kryper helst ihop under täcket istället och somnar om. När jag väl har kommit upp så har jag jättesvårt att få i mig någon frukost, mest för att jag bara går runt i köket och säger "Men jag veeeeeet inte vad jag vill äta."

Hur går det att komma till bukt med detta problemet? Jo, något som jag har testat och som faktiskt fungerade är att jag kvällen innan bestämde vad jag skulle äta och skrev denna "matsedel" på mitt alarm.
Resultat: Jag vaknar och det första jag läser är någonting jag tycker om att äta, vilket i alla fall då resulterade i att jag ville ha dessa saker och gick upp och åt.

Dock tror jag att det även kan sluta i att jag bara säger "Men jag vill inte ha mat" och lägger mig ner och sover igen. Det skulle också mycket väl kunna hända.

Annars måste jag säga att den mest effektiva väckningsmetoden är att ramla ur sängen. Problemet är väl bara just att den är lite svårstyrd. Just själva utförandet har jag varit pro på ganska länge, men att få det att hända en bestämd tid, det är värre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar