onsdag 4 december 2013

Politiskt pepp

Anledningen till att jag var i Stockholm idag var att jag skulle på en workshop på Ungdomsstyrelsen. Det var jätteroligt och nu är jag hur pepp som helst. Det känns ungefär så här:

Här har ni för övrigt en lista på sätt jag skämde ut mig på på dit och hemvägen:
  • Jag råkade visa trosorna för hela tågvagnen. Klänningen halkade upp lite och även om mina strumpbyxor är gröna så är de tunna. Fint nog har jag inte underkläder i någon diskret färg som svart, utan dagen i ära sitter Londontrosorna med små bilder av bland annat Big Ben och St Pauls på.
  • Jag fulsov lite och kan ha lyckats med att snarka. Som om det inte vore nog med det upptäckte jag sedan att en gammal klasskompis satt i samma tågvagn. Tror jag i alla fall, det såg ut som han.
  • Jag råkade gå åt fel håll när jag kom tillbaka till stationen i Eskilstuna och skulle mot parkeringen. När jag upptäckte detta vände jag om och råkade förorsaka en seriekrock.

En annan sak. Det är väldigt roligt att ha på sig nördsymboler. Innan jag skulle gå slängde jag bara på mig mitt Mockingjayhalsband, mest för att jag ville ha ett smycke och det var det första jag hittade. Jag fick jättemånga kommentarer om det och den ledde till att vi till och med pratade om Hungerspelen. Sådant är ju alltid kul. Nu kan jag misstänka att det har lite med att göra att filmen går nu, så folk känner igen den och ser filmen och så. Annars kanske inte lika många hade känt igen den bara sådär, men i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar