söndag 15 december 2013

Och ljudet stannar på andra sidan tavlan

Visste ni att det finns ljuddämpande tavlor? Vanliga canvastavlor, sådana som  går att hänga på väggen och som inte alls för tankarna till madrasserade celler. Det här är något jag har kommit fram till att jag önskar mig i julklapp. Varför? Låt mig presentera situationer som har uppstått i mitt liv:

  • Jag sitter i mitt rum med stängd dörr och sjunger och mina föräldrar kommer och säger åt mig att jag måste vara tyst eftersom jag stör mina bröder som sover på andra sidan lägenheten.
  • Jag sitter i korridoren i skolan och skrattar och blir tillsagd av en lärare att jag måste sluta skratta eftersom mitt marsvinsgarv tydligen går genom väggar.
  • Jag totalfailar med att försöka prata tyst, men utan att viska så att ingen hör och råkar låta lite för mycket för att det ska vara okej klockan tre på natten.
Jag råkar helt enkelt vara en person som låter mycket, oavsett om jag faktiskt försöker eller inte. Jag brukar skoja om att min drömlägenhet ska vara en ljudisolerad sådan(vilket för övrigt har lett vidare till väldigt många andra skämt), men kanske jag kan lyckas använda tavlor som ljudabsorbenter snarare än tre lager madrasser.


Så, ja, ytterligare en punkt på önskelistan. Ljudabsorberande tavlor, för att det låter så sjukt awesome.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar