lördag 7 december 2013

Nelson Mandela

Råkade visst ta en bloggpaus idag. Oops. Det var inte meningen. Hur som helst.

Nelson Mandela dog igår. Det antar jag att ni alla har hört. Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om det. Han är en av mina stora förebilder vad det gäller politiskt engagemang och jag tror inte jag är den enda som känner så. Där har vi någon som verkligen slogs för sin sak. Som aldrig gav sig. Så som jag och troligtvis många andra önskar att vi kunde vara.

För att minnas allt det han gjorde och för att fira det liv han levde, typ den mest awesomeiga låten ever om döden:


Sådär som sista ord bara, speciellt riktat till alla ni som sympatiserar med moderaterna där ute och som dessutom har uttalat sig om hur tråkigt det här är. Kan ni bara ta och läsa på lite om vad det är för skitparti ni röstar på egentligen och vad de tyckte om ANC och ISAK. Här finns en intressant krönika relaterat till ämnet. Annars, om ni nu ska fortsätta tycka att Moderaterna är så fantastiska, skulle ni vilja vara vänliga och hålla käften? Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar