onsdag 11 december 2013

Jag flyttar till Göteborg

Där runt mitten av januari någon gång så går återigen mitt flyttlass, men den här gången blir det inte till min drömstad vid floden, utan till en stad jag drömt om att bo i på lite närmare håll, nämligen Göteborg. Egentligen är det Partille jag ska bo i, men det är en petitess och också Göteborg. Jag ska plugga på Göteborgs universitet och i nuläget har jag kommit in på två awesome kurser. Dock är det bara 15+7,5 poäng. så jag har lite som saknas, men så är det bara i första urvalet. Det får lösa sig helt enkelt. Antingen hittar jag en till kurs som passar in eller så skaffar jag ett extrajobb för att dryga ut den där sista lilla biten. Det är nämligen något av en ekonomisk fråga, om inte studielånet är speciellt högt för heltidsstudier kan ni nog tänka er att det inte blir bättre om en bara pluggar 75%. 

Hur som helst, har ni något tips på deltidsjobb i Göteborgstrakterna får ni gärna tipsa om det. Jag är bra på massor av saker, men råkar vara speciellt duktig på att ta hand om barn, skriva, pyssla med djur och prata.

Annars, om ni inte har något att tillföra på den punkten kan ni ändå lyssna på en fin Göteborgssång.

2 kommentarer:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=yz8Fwj9i29Y

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med Göteborg! Vet inga extrajobb men de behöver väl barnvakter där också? :)

    SvaraRadera