onsdag 25 december 2013

God kuk och Doctor Who

Hoppas att ni hade en fin julafton. Att ni åt massor av god mat och inte lyckades med konststycket att önska någon "god kuk" istället för god jul. Ni vet som det alltid blev när en hade telefon med knappar och T9. Stelheten efter de smsen är oförglömlig, speciellt om  det var till någon sådan där halvt okänd person eller om du bestämt dig för att göra den smarta grejen att smsa hela telefonboken på en och samma gång.

Annars har jag gjort ungefär ingenting idag. Läst och gått en promenad typ, det sistnämnda i smutsigt hår, jeans och min tjugo år gamla kattröja som mest av allt är en pyjamas för min del. Fint så det förslår. Orsaken till detta är att det regnade och då hade jag ju ändå behövt snygga till mig när jag kom in igen, så jag väntade med det. Det är mer än en timme sedan jag kom hem och jag har fortfarande inte duschat.

Annars är idag en sorgens dag. Jag ska se sista Doctor Whoavsnittet med min favoritdoctor. Lite rolig kuriosa sådär är att för ett år sedan hade jag inte sett ikapp än. Därför var det så att jag avslutade säsong fyra och påbörjade säsong fem där någon gång i juldagarna, faktiskt så att jag är nästan 100 % säker på att det var på juldagen. Det blir så symboliskt och fint av det hela, ett år med min favorit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar