tisdag 24 december 2013

God jul önskar Bingo-Berra

God jul på er! Nu är klockan tjugo över tolv, så det är julafton. Tomten kastar sig alltså runt jorden i ilfart för tillfället, även om han i och för sig inte ska vara på större delen av jorden förrän i morgon. Sedan har vi ju alltid den teorin om att tomten i själva verket är the Doctor och varför inte? Dock måste det vara en regeneration som är väldigt lik mamma, eftersom jag ser någon som påminner väldigt mycket om mamma varje gång tomten har varit och lämnat julklapparna mitt i natten.

Min familj har sett på uppesittarkväll med Bingolotto idag. Mamma berättade att man kan vinna mat och jag reagerade först med "Men åh, att slippa lägga studielånet på mat vore ju trevligt." Sedan berättade hon att lotterna kostade 50 kronor och jag ändrade snabbt uppfattning. Det här med att betala mer än vad en eventuellt lär vinna känns ju sådär. Det allra värsta vore ju annars att vinna en ny lott. Då får du inte dina pengar tillbaka, utan du tvingas se ytterligare ett program. Såg för övrigt på reklamen att Christer Sjögren ska vara med. Då blir det party i mumindalen! (bästa uttrycket ever, sagt av Elsa)

Kuriosa: När jag var sådär tre år ska jag ha sagt "Mamma, ska vi titta på Bingo-Berra (asgammal Bingolottomaskot) ikväll?" på en buss, vilket ska ha resulterat i en storskrattande folksamling. Jag var så charmig på den tiden. Annars har vi det där med att jag gick runt och sa "Natusan ph 5,5, det bästa för din hud" i ett. De borde ha betalat mig för all reklam jag gjorde. Jag hade kunnat på världens första treåriga miljonär.

Lite yngre än tre år där, men som ni kan se så var jag redan väldigt fab. Hade til och med en sjömansdräkt. I WAS BORN TO LOVE YOU HÅKAN, typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar