söndag 1 december 2013

Första december

Herre min katt! (Seriöst världens bästa uttryck som Elsa lärt mig. Älskar det!)

Det är redan första december och jag sitter här och undrar hur tiden kunde gå så fort. Det var nyss september. Det var till och med nyss juni. Samtidigt så känns det som evigheters evigheter sedan. Jag får inte riktigt ihop det där. Nu är det jul i alla fall och det gör mig glad, även om det också betyder att det är vinter, den enda årstid på året som jag inte riktigt tycker om. Vore det inte för snön vore fet okej, men nu blir det ju på något sätt alltid snö som envisas med att aldrig vilja smälta.


Jag drack julte till frukost imorse. Det var gott. Förutom det fick jag även paketkalender, dock den enda jag kommer få i år. Fick å andra sidan flera fina saker i den, parfym, badbomb oc trosor med USA-tema. De är fina, även om de nu skämtsamt går under namnet kapitalisttrosorna. Tur att mamma också har humor.

Annars har jag hunnit vara i kyrkan och baka pepparkakor med barnen. Så mycket mer har inte hunnits med. Jag planerar att titta på julkalendern, äta mandariner och skriva annars idag. Julmysigt så det förslår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar