söndag 29 december 2013

2014 - året då jag läser Harry Potter

Jag antar att majoriteten av mina läsare har läst åtminstone en Harry Potterbok. Att det finns flera av er som har läst alla och att det antagligen finns en rätt stor grupp som precis som jag nördat denna underbara bokserie nästan så länge ni kan minnas och inte har en aning om vilka ni skulle vara eller hur era liv skulle se ut utan Harry Potter längre.

Trots det så är det ganska länge sedan jag läste böckerna. Jag minns inte när det var senast, men det måste nog vara flera år sedan jag faktiskt satte mig och läste flera av böckerna i rad. Det ska det däremot bli ändring på nu. Jag fick nyss en inbjudan till ett facebookevanemang av en kompis, ett evanemang som går ut på att vi kollektivt läser alla sju böckerna under 2014. Det finns en läsplan som den som vill kan följa och ett forum där den som vill kan diskutera. Här är evanemanget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar