måndag 25 november 2013

The day of the Doctor

Jag kom hem från Jönköping först vid fyra i söndags morse, så jag hann inte se The day of the Dcotor förrän igår och har uppenbarligen inte lyckats blogga om det förrän nu.

(Spoiler alert!)



Jag tyckte om avsnittet, det gjorde jag faktiskt, men samtidigt så känner jag mig nästan lite besviken. Det har hypats så och ärligt talat tyckte jag inte riktigt att det levde upp till den hypen. Något som verkligen var roligt dock var att se de tre Doctors jobba tillsammans. Speciellt 10 och 11. Faktiskt, det var det som var bäst. De är lite lika varandra, samtidigt som de är så olika varandra och jag gillade verkligen det.

Roses roll är nog det jag är mest besviken över. Jag hade trott att hon skulle få vara där i person och såg fram emot att se henne tillsammans med de andra karaktärerna. Tänk, 11s reaktion på Rose, Rose och Clara ihop. Det, om något saknar jag definitivt. Angående grejen med att Gallifrey finns nu känner jag mest "meh". Det återstår att se vad de gör med det hela, det kanske växer på mig.

Kortfattat så var det egentligen inget dåligt avsnitt. Hade det bara varit ett vanligt, mitt i serien, hade jag nog till och med tyckt att det var ovanligt bra, men det lever inte upp till alla förväntingar som hypen dragit med sig och som jag fick efter avsnittet innan det, det med Trenzalore när allt med Clara förklarades (förclarades). Så nej, jag är lite besviken, även om det var väldigt bra. Jag får se, ser jag om det kanske det blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar