tisdag 26 november 2013

På äventyr på bilddagboken

Jag kan eventuellt ha råkat hamna på bilddagboken nyligen. Bara loggat in på mitt gamla konto för att se hur det såg ut. Jag varnar alla läsare som funderat över att göra detta med gamla konton ni inte använt på ungefär tre år för det är hemskt. Konstanta cringeattacker. Minnen du inte vill återuppleva. Desperata ord som du bara önskar att du aldrig skrivit. Speciellt om ni var som jag, det vill säga skitcoola och skrev e istället för är och d istället för det.

Nåväl, de säger ju att en ska lära sig av sitt förflutna, så här är ett par spännande saker jag kan delge från denna lilla minnestripp:

Jag trodde inte att jag kunde bli kär i flickor. Kära lilla sextonåriga Rebbi, du hade så fel, så fel. Det insåg jag i och för sig ungefär ett år senare.

Jag hade ungefär samma humor för tre och ett halvt år sedan som nu. En annan intressant aspekt av det hela är att jag inte drack alls då, så frågan är varför jag sökte på öl.

Jag var uppenbarligen inte mogen nog att välja bloggadress själv i tidiga tonåren. Skulle någon mot all förmodan vilja ha den adressen är den tydligen ledig nu. Jag tror även att det här är en mycket dålig idé att lägga upp, med tanke på att Vitalia läser min blogg och jag troligtvis inte lever för att höra slutet på detta.

Jag uppmärksammade min sköthästs födelsedag. Gulligt och sådär. Jag hade även en tendens att uppmärksamma hur mycket jag älskade älskar (hallå, innerst inne är jag fortfarande 13 år och har aldrig slutat älska honom) honom. Väldigt ofta. Jag förstår om potentiella friare kände sig hotade, speciellt med tanke på att ett mindre seriöst bröllop har ägt rum mellan mig och denna häst.

Jag var inte feg i alla fall. Det känns som att det här är ett ypperligt exempel på varför jag är Gryffindorare. Speciellt inte med tanke på att jag till råga på allt var och är rädd för djuret på bilden.

Inte heller min relation till en låt jag vet att jag lyssnade väldigt mycket på en period var speciellt hälsosam. Öken på bilden kanske hade något med saken att göra. Osäkert.

Sedan skedde denna ordväxling. Jag kände att det räckte där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar