fredag 15 november 2013

Angående allt som har hänt

Idag är det den 15 november. Det betyder flera saker. Det är min kompis Josefines födelsedag, det är mindre än 40 dagar kvar till jul och halva november har gått. Det är även exakt två månader sedan jag flyttade till Storbritannien och två dagar kvar tills jag åker hem igen.

Jag har inte skrivit så mycket om vad det var som var fel i sista familjen. Kortfattat så uppfyllde de inte alls de krav som en familj faktiskt har på sig om de ska ha en au pair och de bröt ganska rejält mot det vi bestämt. Bland annat så fick jag inget arbetsschema, de förklarade knappt arbetsuppgifterna alls, jag fick inte ordentligt med nycklar till huset, de var ofta rätt otrevliga och flera andra saker. Stressen över allt det, plus stressen som kommer med att byta familj att inte veta vad du ska göra om två veckor och allt sådant har tärt mycket på mig och nu är jag i princip utbränd.

Så, jag ska hem och vila och börja planera och ordna för vad jag ska göra i januari istället. Det är inte bestämt än. Jag har sökt högskolor och om jag lyckas hitta någon form av au pair eller nannyjobb som inte är live in skulle det kunna bli så att jag flyttar tillbaka till London igen. Det är nämligen något jag har insett, att även om jag väldigt gärna jobbar med barn och inte har några problem med att vara inneboende egentligen så ska jag inte kombinera de två och vara inneboende hos samma familj som jag jobbar hos. Naturligtvis kan det variera från familj till familj, men i mitt fall så krävde det lite för mycket att jag skulle fungera snarare som en tonårsdotter i familjen än en anställd och att jag hade ett större krav på mig att vara samma glada och energiska person som jag försöka vara på arbetstid. Det är inte det att jag inte är glad och energisk även när jag inte jobbar eller att jag inte är mig själv på arbetstid, utan snarare så att jag behöver få kunna dra mig undan och vilja vara asocial och ifred för att orka. Jag tror det helt enkelt är bättre då om jag inte bor och jobbar på samma ställe, är jag bara inneboende har jag inte samma sorts relationskrav till de andra som bor där och om jag bara jobbar hos familjen så kan slappna av och helt få vara ifred efter arbetsdagens slut.

Så, nu avslutar jag ett långt inlägg (om någon ens läst hit) med en fin slefie
#nofilter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar