måndag 14 oktober 2013

Utlandssvenskens Mekka

Jag har inte gått och dött här borta i Förenta Kungadömet. Däremot bestämde jag mig för att ta en tripp till Ikea igår. Inget fel på det, det var hur mysigt som helst att få gå omkring där ensam och lukta på doftljus och titta på kuddar. Det var bara det att de byggde om och hade sig i tunnelbanan igår, så det tog mig två och en halv timme att komma hem. Trots att jag hade ett fint blogginlägg planerat orkade jag inte skriva det när jag kom hem.

Dagens höjdpunkter:
- Jag hittade julmust. Jag är ca överlycklig och känner att jag nog kan överleva nu ändå.
- Jag såg en kille på tunnelbanan som hade glasögon utan glas i. Det var roligt. Sedan hörde jag att han pratade svenska också, vilket i och för sig inte är ovanligt, men ändå.
- Min tumblr fyllde två år. Alltid värt att fira.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar