torsdag 10 oktober 2013

Något som känns som hemma

Jag fick jobba över igår igen, så det blev ingen tur till Svenska kyrkan. Istället gick jag på promenad med Håkan Hellström i öronen när jag slutat. Spännande nog så hamnade jag i vad som i alla fall i mörkret såg ut som en gata med lägenhetshus i tegel. Slitna trappuppgångar, en minilekplats i mitten och allt sådant där som är typiskt svenskt lägenhetsområdesaktigt. Jag blev alldeles salig och traskade där till tonerna av Håkan, samtidigt som jag kände mig väldigt mycket som hemma och bestämde att när jag flyttar hemifrån och in i en egen lägenhet så vill jag bo i ett sådant där område med slitna sjuttiotalshus som jag kommer klaga hur mycket som helst på att de är fula, för det är sådant som känns som hemma.

Något sådant där. That is what home looks like.

1 kommentar:

  1. Svar: nope, men har en kompis från Australien som säger att de som inte är vana vid det oftast typ spyr när de smakar det, så är lite osäker på om jag vågar hehe

    SvaraRadera