tisdag 8 oktober 2013

Marmite

Här i Storbritannien finns det ett pålägg som heter marmite, något väldigt kladdigt som är brunt och luktar ungefär som soja. Fram till idag har jag inte vågat smaka på detta. Varför? För att det är kladdigt, brunt och luktar soja. Hur som helst provade jag lite idag och det var inte så farligt. Salt, möjligtvis och ingenting jag själv skulle ha valt att ha på macka, men det var okej ändå. Bättre än vad jag trodde att det skulle vara.

I övrigt har jag tillbringat dagen med att dammsuga och försökt bota okänt magont med Skinstittande i sängen. Nu ska jag snart gå för att möta upp Helena och äta lunch med henne.

Sexuellt...

3 kommentarer:

  1. Hmm. Marmite. Låter lite som Vegemite. Har aldrig ätit det. Har du? Har hört att det också smakar salt. Hum o.O Plagiat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marmite och Vegemite är två olika länders varianter av samma produkt, d.v.s. koncentrerat bryggjästextrakt. Enligt Wikipedia har brittiska Marmite en mer intensiv smak än australiensiska Vegemite, och var det märke som lanserades först.

      Radera
  2. Men man "måste" ju antingen älska eller hata Marmite! :O Påstås det iaf. ;)

    Tycker själv att Marmite har sina stunder, men det är inget "OMG DET ÄR SÅ HIMLA GOTT!!!" eller "URK FY DET GÅR JU INTE ATT ÄTA ALLS, EWWW!!!" utan mer "tja, någon gång ibland kan det väl passa bra".

    SvaraRadera