lördag 12 oktober 2013

Från under ett rutigt täcke

Hej kära läsare!

Jag hade tänkt blogga om att jag var på en rolig körövning och att jag hädanefter ska skutta iväg till kyrkan så fort jag slutat jobba på torsdagar. Jag hade även planerat ett något humoristiskt inlägg om hur mycket jag frös när jag skulle sova i förrgår natt.

Det var bara det att jag tydligen lyckats gå och dra på mig magsjuka, så jag tillbringade majoriteten av gårdagen i min säng, illamående och frysande (kan förklara varför jag frös så mycket i förrgår). Nu börjar jag må bättre, jag har lyckats äta lite och det verkar som om jag kan få behålla det, så halleluja eller något. Dock tycker jag fortfarande att allt utom under täcket är lite för kallt och jag är av någon anledning väldigt skakig, så frisk är jag nog inte.

Annars saknar jag svensk mat idag. Trots att jag egentligen inte vill äta när det väl kommer till kritan just nu så saknar jag vardagsvanliga saker som jag är uppvuxen med, men som inte går att hitta här. Filmjölk, blåbärssoppa, köttbullar (kycklingvarianten då, saknar fortfarande inte rött kött). Pratade med Vitalia om min längtan efter svensk mat och hon sa åt mig att åka till Ikea. Jag tittade på deras hemsida och såg att i restaurangen serverar de frukost där det ingår bönor och baconsmörgåsar. Bara...nej, Ikea, fel, det är INTE svensk frukost. Det är faktiskt brittisk frukost.

Jag tror min längtan har med att göra att jag är sjuk och är i ett land där majoriteten av de saker jag brukar äta när jag är magsjuk inte verkar finnas. Te och bananer finns. Tacka vet jag te och bananer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar