onsdag 16 oktober 2013

En månad i livet och ett krossat hjärta

Igår hade jag bott i London i exakt en månad. Jag skulle ha bloggat om det igår kväll, men så fick jag jobba över lite och var trött och därför så fick kvällen gå åt till att skypa med Vitalia, äta chips och vara allmänt badass och se Skins Fire innan jag är klar med säsong sex.

Paus för reaktion i gifs.


Hur som helst, även om jag idag borde bära sorgeklädsel (jag behövde inte göra school run imorse, så har inte duschat och går runt i mjukisbyxor, duger det?) över mitt all time OTP så kommer här en fin liten lista på stora förändringar som skett i mitt liv och i min personlighet senaste månaden.

  • Jag har börjat äta bröd. Jag är fortfarande väldigt kräsen, men jag äter mer än typ tre sorters bröd. Det är en stor livsförändring.
  • Jag är inte längre rädd för fiskfjäll. Egentligen är det lite av en lögn, men jag kan i alla fall ta bort fiskfjäll från fisk utan att drabbas av panik.
  • Jag bor en halvtimme ifrån Ed Sheeran. Hittills har jag inte hunnit göra så mycket med den informationen, men troligtvis kommer en punkt vara "Jag har fått en restraining order" om jag inte aktar mig när (och om) jag utvärderar mitt livs förändringar här igen.
  • Jag har insett att jag älskar svensk mat, att jag hatar brittisk choklad och att Sainsbury's cookies är de godaste.
  • Jag har levt utan en endaste katts närvaro för mer än ett par sekunder i en månad nu. Jag vet inte om det här något med det att göra, men jag har även nyligen börjat önska mig en krokodil.
  • Jag har bott utan föräldrar i en månad. Det betyder en himla massa saker och ger mig typ tre miljarder extra vuxenpoäng. Bara en sådan sak som att jag själv går och köper galgar för att jag behöver fler för att hänga upp min kläder på. Typ.



1 kommentar:

  1. Som sagt, Totally Swedish har svensk choklad. I London. :)

    SvaraRadera