lördag 26 oktober 2013

Att bli medlem i Sverigedemokraterna och andra historier

Hej  kära läsare!

Idag har jag planerat att ungefär stanna i sängen och inte göra någonting. Det hela började med att jag tydligen glömt stänga av En jobbigare morgonalarmet för varje dag så att jag väcktes alldeles för tidigt av Stefan Löfvens röst. Det gjorde mycket riktigt min morgon något jobbigare, eftersom jag vaknade med huvudvärk och blev irriterad och tog bort appen från mobilen. Det hade jag i och för sig planerat att göra innan, men det blev något mer dramatiskt om jag gjorde det i det där, halvsovande, huvudvärkande, arga tillståndet.

Några timmar senare vaknade jag igen, pratade lite med vänner på sociala medier och sådant. Därefter somnade jag om och väcktes vid 12 då jag åt frukost och sedan hjälpte en kompis med hennes bokanalys, samtidigt som jag spelade pandemic, läste bloggar och undersökte Sverigedemokraternas hemsida. Det här möts du av överst ifall du klickar på "Bli medlem":

En bild säger ju mer än tusen ord, så det här var väl ett fruktansvärt fint sätt att beskriva vad det är partiet värderar. Däremot så verkar det här med att skicka gifs och bilder i partiledardebatter inte riktigt ha fått så stort genomslag än, så jag tänkte att vi kan ju faktiskt ta och översätta deras värderingar till ord:

(Läses med sval, etnisk svensk kvinnoröst)
"Välkommen till Sverigedemokraterna. Vi är partiet som värnar om etnisk svensk jordgubbstårta, stugor målad med falu rödfärg och kärnfamiljen med 1,5 barn (ja, familjen på bilden valde överdelen på sin dotter, de har fortfarande bara 1,5 barn). Vi tycker att det är viktigt att bevara Sverige svenskt och tänker därför fortsätta arbeta för vithetsnormen och vita, gamla män i fotbollströjas rättigheter. Gå med idag och få en poster av Jimmie Åkesson i nationaldräkt på köpet."

Som slutord kan jag bara berätta att jag sedan jag borstade tänderna sist har druckit alkohol och kaffe och ätit thaimat. Någon som vill hångla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar