måndag 2 september 2013

Relationsrådgivning, Rebbilinastyle

Jag vet inte om jag nämnde det i ett publicerat inlägg, om det är ett jag håller på med eller om det bara var något jag sa, men jag har ibland tänkt att det vore väldigt roligt att vara relationsrådgivare. Så pass roligt att jag bestämde mig för att testa lite.

Hej Rebbilina!

Jag har ett problem. Det är nämligen så att jag nyligen har fått en flickvän, en flickvän som är hur underbar som helst. Det är däremot inte hennes häst. Egentligen är det inget fel på djuret, men hon tillbringar all tid hos honom och har aldrig tid för mig. Snälla hjälp mig, hur ska jag göra för att få henne att se mig?
/Flickvännen

Hej där!

Till att börja med, inse en sak: hästen kommer alltid komma i första hand. Jag upprepar: hon kommer alltid prioritera hen före dig. Hästfolk fungerar så. Du kan alltid prova att köpa henne ytterligare en häst, men eftersom det bara innebär att hon älskar din plånbok och sin nya häst mer har jag nog ett förslag som är ännu bättre. Bli en häst själv. Klä ut dig, ställ dig i en box och kräv samma behandling. Att hon ska mocka, fodra och borsta dig. I gengäld får hon rida dig och då inte på det sättet din snuskiga fantasi föreställer sig, utan att hon sitter på din rygg och ni antingen springer i cirklar på ridbanan eller går en sväng i skogen. Testa det så ska du se att allt löser sig.


Hej!

En pojke jag tycker om gillar att sticka/virka. Jag skulle vilja lära känna honom bättre, men mina vänner säger att det är något fel med honom. Kan en pojke vara normal men ändå gilla att sticka bland andra?
/Undrande

Hej!

Jag är ledsen över att behöva vara den som berättar nyheten, men pojken du har spanat in är i själva verket är en del av en hemlig lönnmördarorganisation och använder sina stickpinnar som vapen. Att sticka med dem är helt enkelt bara ett sätt att försöka smälta in i mängden. Det är inte lika uppseendeväckande som en stor kniv och då kan han enkelt dra med någon bakom ett hörn och peta ut deras inälvor när ingen tittar. Jag är ledsen, men jag föreslår att du spanar på andra pojkar istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar