tisdag 17 september 2013

Kulturkrockar och fläckar på floden

Det här inlägget skrivs återigen på kvällen utan internet och publiceras troligtvis dagen därpå, dock beror det just nu mer på att jag inte riktigt orkar gå ner och försöka trixa med internet och att jag inte lyckas få internet upp hit bara sådär. Det är komplicerat. Hur som helst så kunde inte internetleverantören skicka hit folk innan den 30 september, så det kommer vara lite jobbigt med internet ett tag framöver. Det kanske det är efter det också, ingen vet. Hur som helst så får vi låna lite internet här hemma och skulle jag inte lyckas få det att fungera så finns det ett Starbucks med gratis wifi kanske fem minuter bort, så min underbara närvaro slipper ni ändå inte helt.

Hur som helst, dagens (eller troligtvis gårdagens) stora kulturkrock hände på Starbucks. Jag hade varit på toa och skulle tvätta händerna, bara för att upptäcka att där inte bara fanns en kran, utan två. Hittils har jag inte sett några sådana vattenblandare som är vanliga i Sverige, där det bara är som en pinne som man drar åt olika håll för varm och kallt och upp och ner för att öka eller minska strålen, utan det jag har sett är två, eller som i köket, tre knoppar du vrider på för att blanda varmt och kallt vatten. Här var istället att vattnet kom från två ställen, ena jättevarm och andra jättekall. Jag vet inte riktigt hur någon tänkte där, jag tror det är få som vill ha en för varm och en för kall hand, men tydligen så är det så det kan fungera. Jag känner mig chockad, utmattad och nästan yr av denna världsomvävlande kulturkrock.

Vet ni vad som mer är kul? Staines upon Thames. Stains upon Thames. Fläckar på Themsen. Japp, jag ska sova  nu. Antagligen inte när ni läser det här, men när det skrivs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar