tisdag 3 september 2013

Jag har ett gulnat fotografi

När jag var yngre var jag väldig mycket bättre på att fota saker än vad jag är idag. Inte så att jag tog finare bilder, för det gjorde jag definitivt inte, men jag var betydligt bättre på att slita upp kameran vid diverse olika situationer och ta kort. Oavsett om det var något ovanligt, som att en kompis från en annan stad hälsade på eller om det bara var en vanlig dag i stallet och sköthästen råkade stå vänd (och var därmed lättfotad) för att han skulle ut i hagen.

Jag tänker ganska ofta på att jag borde fota mer, att det egentligen bara vore så enkelt att ta upp mobilen och fota lite nu och då. Det vore så kul att ha bilderna och kunna göra något med dem, en fotobok till exempel och se till att göra en för varje år. Bara att ha som minne den dagen då jag sitter där i min gungstol och är gammal och allt det jag gör nu sedan länge är förbi. Ha något att bläddra i då, för på något sätt så är utskrivna foton fortfarande en helt annan sak än att bara ha dem på datorn.

Ett tillfälle som i alla fall fångades på bild:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar