tisdag 24 september 2013

Det här med vuxenpoäng

För ungefär en vecka sedan flyttade jag hemifrån. Inte bara hemifrån till en lägenhet i samma stad, utan till ett annat land. Sedan bor jag i och för sig hos familjen jag jobbar och allt sådant, men ändå. Lite extra vuxenpoäng på det.

Vuxenpoäng...hur mäter man ens vuxenpoäng? Misströsta inte kära läsare, jag har sammanställt en lista.
  • Att bo hemifrån (+5 poäng)
  • Att vara över 18 år (+1 poäng)
  • Att vara över 20 +2 poäng)
  • Att vara över 20 och inte kalla sig twenteen (+10 poäng)
  • Att kunna städa sitt rum utan att det krävs hot från föräldrarna om att de ska stänga av internet (+10 poäng)
  • Att inte behöva bry sig om ovanstående hot eftersom du betalar ditt eget internet själv (+1000000 poäng)
  • Att dricka kaffe (+3 poäng)
  • Ha ett jobb (+5 poäng)
  • Ha ett heltidsjobb (+15 poäng)
  • Ha ett heltidsjobb som kräver någon form av högskoleutbildning, vilken du faktiskt har läst (+100 poäng)
  • Att ha barn (nej, herregud, nu blev det för vuxet, jag tror jag slutar här)
Slutsats: Vuxenhet är att betala sitt internet själv
Slutsats 2: Jag är barn av min generation

Guldstjärna i kanten om ni kan gissa hur många vuxenpoäng jag har enligt listan ovan. Nej, minen på bilden ger inte avdrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar