torsdag 19 september 2013

Att hitta nagellacksborttagningsmedel på vanligt apotek vid Oxford Circus

Jag åt lunch tillsammans med två andra trevliga au pairer inne vid Oxford Circus igår. Dock var jag lite tidig och fick underhålla mig själv en stund. Den tiden bestämde jag mig för att tillbringa med att försöka hitta nagellacksborttagningsmedel. Mitt nagellack börjar se väldigt risigt ut och jag skulle vilja måla på något nytt, vilket jag fortfarande inte har hunnit med, men förut hade jag inte ens något att ta bort det gamla med.

Att hitta ett visade sig inte vara det enklaste projektet. Jag gick in på ett apotek och bort till nagelhyllan. Hittade lack, nagelbandskrämer, lösnaglar i Gud vet vad för varianter och 300 olika oljor och medel jag inte ens riktigt förstod vad man skulle ha dem till. Det fanns säkert något för att förvandla naglarna till klor och för att få dem att bli självlysande i mörkret om det nu hade varit önskvärt. Vanligt nagellacksbortagningsmedel då? Näpp, inte synligt.

Jag gick fram och tillbaka. Kände för att lägga mig på golvet och skrika ut min frustration, alternativt lagom desperat Håkan Hellströmcitat. Trots det så bestämde jag mig för att göra ett försök till att agera vuxet och moget och uppenbarligen gav det resultat, för jag hittade det till sist. Närmare bestämt väldigt många. Jag bestämde mig snabbt för att jag säkert har lite torra naglar och köpte mitt nagellacksborttagningsmedel.

I-landsproblemen läsare, I-landsproblemen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar