onsdag 7 augusti 2013

The Mortal Instruments: Stad av skuggor

Jag antar att det är ganska många av er som har hört talas om The Mortal Instruments av Cassandra Clares. Jag har läst lite om bokserien och den verkar bra, så jag funderar på att läsa den. Någon som har läst den som kan säga om den är bra eller inte? Vad jag har förstått så ska den handla om Clary Fray som upptäcker att hon är besläktad med skuggjägare, hälften änglar, hälften människor som ska förinta demoner som finns på jorden. När hennes mamma kidnappas av demoner ger sig hon och andra skuggjägare ut på ett uppdrag och jag antar att det är där det blir spännande, när de träffar massor av fantasyvarelser som vampyrer, varulvar och så obviously, demoner.

Första boken, Stad av skuggor eller City of Bones (översättare, vad hände där?) kommer ju nu också,  så annars kanske jag skulle ta och se den. Problemet är väl bara att jag för tillfället har ganska exakt 0,17 öre, men någon gång, när jag får pengar. Lily Collins är med också och vem har inte en mindre crush på henne?


Här är trailern i alla fall:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar