måndag 5 augusti 2013

She's like cold coffe in the morning

Ni skulle kunna få en bild där jag sitter i min säng och dricker kaffe ur en kopp med Doctor Whocitat. Det var bara det att jag har otvättat hår och min bh syns väldigt tydligen genom linnet. Då blir det på den nivån att ni inte ens skulle kunna spela fickpingis över det andra, för det första ser inte sådär jättefräscht ut. Om ni nu inte har en fetisch för smutsigt hår, vad vet jag. Det får bli en bild på Jennifer Lawrence med kaffe i handen istället.


Nya doctorn för övrigt. Jag antar att ni har hört att det är Peter Capaldi som blir 12, såvida ni inte antingen lever utan internet (hur läser du ens detta?) eller är totalt ointresserade av Doctor Who. Jag vet själv egentligen inte riktigt vad jag tycker. Ärligt talat har jag ingen riktig bild av honom sedan innan, jag tror jag har sett något med honom, men inte så att jag verkligen vet vem det här. När jag googlade kom dock den här bilden upp och jag blev lite rädd.
Nej, men som sagt. Jag vet inte så mycket om honom, men jag hoppas att han blir bra som 12. Det kanske är bra att de tog någon äldre och inte någon yngre den här gången också. På något sätt så...att ha en väldigt ung doctor är mer Matt Smiths grej. Alltid annars har han varit äldre än honom och jag tror saken är den lite där att han så bittert önskar att han vore ung efter allt han förlorat, vilket han blir, men samtidigt så är han väldigt gammal i allt annat än hur hans kropp ser ut.

En sak störde jag mig dock på. Det här är doctor nummer 12. Det är 2013. Det påstås att vi är hyfsat jämställda. Varför måste doctor fortsätta vara en vit man? Att det går att byta både kön och hudfärg genom regeneration är känt, så varför måste det fortsätta i samma spår? Jag hade väldigt gärna sett att åtminstone en av dem ändrats. En kvinnlig doctor speciellt, det tror jag hade varit jätteroligt. Bara en sådan sak som att huvudpersonen i en så pass känd science fiction-serie är en kvinna, det hade varit väldigt ovanligt. Min bild är i alla fall att såvida det inte rör sig om dystopisk sci fi som är relativt nyskriven är kvinnor kraftigt underrepresenterade. Doctor som kvinna, det hade bara varit awesome.

Nåja, det är bara att hoppas att PEter Capaldi blir bra. Kanske 13 kan få bli kvinna eller ha en annan hudfärg än vit. Gärna båda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar