torsdag 29 augusti 2013

Saken jag vill ha, men aldrig köper

Ända sedan jag var liten har jag tyckt väldigt mycket om att fota. Mamma är fotointresserad och har fått intresset från sina föräldrar (morfar har till och med extraknäckt som bröllopsfotograf om jag inte har förstått saken helt fel) och i och med det så har det alltid funnits kameror att fota med. När jag var liten hade jag till och med en egen ärvd som jag använde för att ta sneda kort på leksaker och katten vi hade på den tiden.

Jag vet inte i hur många år jag har sagt att jag ska spara ihop pengar till en systemkamera. Fem? Sex? Vid det här laget borde jag helt klart ha haft råd, om jag faktiskt hade gått in ordentligt för att spara. Egentligen kanske det inte ens är det, för samtidigt så vet jag att jag är väldigt duktig på att vara mycket sparsam om jag måste. Mitt problem då? Jag prioriterar alltid annat före. Det har varit ridkurser, tågbiljetter, medryttarhästar som varje månad skulle ha sin beskärda del av min månadspeng eller av studiebidraget. Så har jag alltid varit, jag gör saker snarare än att köpa saker och när det är en så dyr sak som en kamera, nej, det blir uppenbarligen aldrig av.

Kanske någon gång i framtiden. När jag tjänar så mycket att jag inte måste spara i evigheter för att ha råd med en kamera eller när jag har råd med att spara och åka tåg, gå ridkurser, ha medryttarhäst och allt det andra också. Någon gång kanske jag kan få skutta omkring med min systemkamera och se ut som någonting hämtat från weheartit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar