torsdag 15 augusti 2013

Oh no, not another list

Snodd härifrån

Vilket är ditt bästa sommarprat?
Jag har faktiskt inte riktigt lyssnat på ett helt sommarprat i sommar, utan bara lösa bitar från flera, så inget riktigt antar jag. Det känns åtminstone inte riktigt rättvist att välja en favorit.

Vilken är den bästa kombinationen av två saker du vet?
Måste jag välja en? Bara? Jag vet inte och jag vet inte om det räknas som saker egentligen, men tågstationer och fredagen av en helg tillsammans med någon/några av mina fina vänner som bor långt bort. Eftersom vi nästan alltid ses över helger blir det naturligtvis på fredagen vi ses och vi ses nästan alltid på tågstationen. Det är nog en av de finaste stunder jag vet, när jag träffar någon jag tycker om som jag inte träffat på länge.

Inte en fredag och inte på en tågstation (om jag inte missminner mig helt angående den här bilden), men när jag och Vitalia typ precis träffats för första gången på två månader eller så.

Vad gjorde du för exakt två månader sedan?
15 mars 01.22. 15 mars är min äldsta lillebrors födelsedag, så den här dagen för fem månader sedan antar jag att jag firade hans sjuttonårsdag. Just den här minuten för exakt fem månader sedan låg jag nog däremot och sov. Annars, i allmänhet där runt mitten av mars så vet jag att jag pluggade mycket, jag red inte ens Odinn för att jag gjorde mitt bästa med att försöka hinna ikapp med allt. Någonstans där i krokarna var jag i Ullared med delar av familjen och köpte bland annat en av mina älskade gula tröjor och ett par svartvitleopardmönstrade strumpbyxor. Jag hittade mycket fina kläder den dagen. Jag lyssnade allmänt mycket på Vitt, Snälla bli min och Jag Vill Ha Allting. Jag fyllde 19 år sista mars. Där mot slutet av mars vet jag att jag även planerade inför Campnano, något jag tyvärr fick ge upp ett par dagar in i april. Tiden räckte bara inte till just då.

När var du avundsjuk på någon senast?
Senaste idag, när jag läste en blogg och såg bilder från Way Out West. Jag ville också vara där och se Håkan.

Har du något onödigt du gör?
Herregud, vill ni ha min eller min mammas version av den här listan? Nej, men stökar ner och plockar inte upp efter mig. Packar inte upp väskor förrän jag ska åka iväg och måste packa ner saker i väskan igen (nästan i alla fall). Plockar alltid bort ändarna på korvskinnet om jag tvingas äta korv som har sådana. Vänder på dygnet om jag är ledig för länge. Listan kan göras längre än jag tror att ni orkar läsa.

Kan du visa en bild på något jättebra?
Remus vid en dator. Den katten vid sociala medier alltså, jag säger då det. Det vore definitivt en upplevelse.

Vad är det sämsta med denna vecka?
Att jag har mens, men är allmänt för pank för att köpa choklad och att Vitalia inte har den samtidigt som mig, alternativt är här och kan vara  min blodsbroder på allra bästa sätt. Det suger. Jag vill ha henne här en vecka igen så vi kan titta på Skins och äta "Hurra, jag är inte på smällen"-tårta.

Vad ska du göra resterande dagar den här veckan?
Ja du, God knows. Troligtvis skriva, umgås med någon kompis, klappa katter, skypa sådär en fjärdedels dygn (händer alldeles inte alls för ofta), titta på serier. Mest chilla helt enkelt.

När hade du hjärtklappning senast?
Jag vet inte riktigt om jag hade hjärtklappning egentligen, men jag blev väldigt rädd häromdagen när Tonks fick en epilepsiattack. Jag har inte skrivit om det nej, men det var hur som helst första gången det hände och vi har varit hos veterinären. De hittade inget och just nu verkar hon mår bra.

Vad ska du göra i höst?
Jag styr mina planer mot London, som au pair. Väl där planerar jag väl förutom att jobba att skriva, njuta av att jag är i London och umgås med de av mina kära vänner som antingen redan bor där eller som flyttar nu. Jag hoppas även på att skaffa nya vänner.

Har du några planer för slutet av sommaren?
Nja, allting är lite halvpreliminärt nu. Marie och Annie ska barnvälsignas i alla fall, det är ett som är säkert. Sedan ska jag kanske ner till Haverdal (fast det är första veckan i september, så det räknas kanske inte).

Vad är det konstigaste du gjort för kärlekens skull?
Åh, herregud. Jag vet inte. Jag gör så mycket konstigt alltid, så det verkar inte så konstigt i mängden. En fin sak jag kan berätta att jag har gjort är i alla fall att jag en gång i mer vuxen ålder har skrivit och personligen levererat ett kärleksbrev till en person. Vi var inte tillsammans eller något sådant, så jag måste faktiskt också säga att jag var rätt modig där. Det var lite läskigt, men det är en sak jag är glad att jag gjorde i alla fall.

Vad borde du göra, men orkar bara inte?
Städa mitt rum. Typ.

Vad har du i ditt kylskåp?
Mat. Jag orkar inte med en grundlig redovisning, så mat får räcka. Vi har Annies och Maries kolikmedicin där inne också.

Kan du bjuda på någon teaser inför kommande blogginlägg?
Svenska språket, skolan och bröst. BRÖST!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar