torsdag 8 augusti 2013

let the bokbloggande begin

Sedan i februari har jag planerat att skaffa en bokblogg. Jag tänkte att dels så älskar jag ju böcker och kan skriva om det där och dessutom vore det ett jättebra sätt för mig att komma igång och läsa så mycket som jag faktiskt önskar att jag gjorde. Mitt läsande har gått neråt under hela gymnasietiden och det känns inte helt bra. Därför, om jag har ett visst krav på mig att skriva om en bok varje vecka så måste jag ju läsa böcker också.

Jag började förbereda och greja och sedan insåg jag en sak. En sak jag insett många gånger. Jag är mycket dålig på att hålla mig till ett ämne under en längre tid. Eftersom jag inte tänkt överge den här bloggen skulle det nog ändå bara sluta med ett inlägg i veckan på bokbloggen och allt annat här. Varför inte bara börja bokblogga här då?

Så det är precis vad jag ska göra nu. Hädanefter kommer jag publicera bokinlägg varje torsdag (Haha, torsdagar komemr snart vara både fredagar, lördagar och söndagar). Nu har jag sagt det till er också, så det är bara för mig att hålla det nu. Läsa och skriva om det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar