torsdag 8 augusti 2013

Känn sorg för kex från Göteborg

Ni vet de här Singoallakexen som finns med antingen jordgubbscheesecakesmak eller päronglassmak. Har ni testat dem? Jag tycker de är jättegoda, men ärligt talat, samtidigt så står jag mig lite på dem.

Det där med förpackningarna. Varför måste de ligga först inplastade och sedan paketerade i pappförpackningar? Jag förstår inte riktigt det? Jag har egentligen inga exakta siffror, men borde inte det bli mycket omiljövänligare än att bara ha det i en förpackning? Dessutom blir det mer skräp och större risk att skräpet slängs i naturen, om de som köper till exempel köper med sig till picknick och inte plockar upp efter sig.

Nej, men faktiskt Göteborgskex. Jag antar att ni gör det för att ni vill att det ska se lyxigare ut eller något i den stilen, men nej, jag tycker inte att det ser så mycket lyxigare ut alls och definitivt inte så att jag hellre skulle köpa dem än ett par i de andra förpackningarna bara för förpacknings skull. Vad var tanken där egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar