torsdag 22 augusti 2013

Istället för stege

Hej kära bloggläsare!

Eftersom jag ändå har en blogg där jag kan förmedla åsikter, tankar och idéer tänkte jag passa på att ta tillfället i akt och klaga lite över ett I-landsproblem så kan vi, om ni också har samma problem, sitta och tycka synd om oss själva tillsammans.

Som ni läsare kanske vet så tycker jag väldigt mycket om att läsa. Myrorna är min bästa vän, för där hittar jag ofta böcker för mellan 10 och 15 kronor och eftersom jag sällan planerar mina köp, utan oftast bara spontanköper är det helt perfekt, åtminstone om man ser till att jag får mycket böcker för lite pengar.

Det som är lite mindre perfekt är det här med många böcker är att det kräver en hög bokhylla. Tyvärr är jag inte heller dotter till något amerikanskt basketproffs och även om mina 169,5 centimeter inte är fy skam de heller så är det inte tillräckligt långt för att jag enkelt ska kunna nå översta hyllan. Det blir snarare att jag hoppar och nästan slänger in böckerna, alternativt att jag aldrig läser böckerna som står där eftersom jag inte når dem.

En lösning har jag dock. Jag kan skaffa mig en bomlift. Den lösningen kanske inte är så verklighetsförankrad eller optimal, med tanke på att mitt rum inte är det största heller, men jag tycker att det låter som en väldigt rolig lösning. Med bomliften kan jag även få det städat överst på min garderob (som "bara" är lika hög som jag och för bred för att jag ska kunna nå) och om jag har tråkigt och inte riktigt vet vad jag vill göra så kan jag leka med den. Det heter ju alltid att man inte får leka i hissar, men jag kan ju låtsas att det är en hiss och få nästan samma effekt. Skaffar jag mig en tillräckligt hög behöver jag inte heller köpa en dyr flygbiljett för att gå med i 10 000-metersklubben. Bara att ta med den ut, hissa upp och så sexar vi på där uppe.


En fantastisk lösning tycker jag, vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar