fredag 23 augusti 2013

Älskade/hatade höst

Jag har alltid varit en sådan person som tycker om idealbilden av hösten, ni vet den som visas på tumblr. Typ så här:

Verkligheten? Not really that pretty, eller? Oftast blir höstarna skolstress i massor och att det börjar bli mörkt både när jag åker hemifrån och när jag kommer hem. Samtidigt så kommer jag ju inte gå i skolan nu i höst. När jag tänker på det så är det nog höstens skolstress (för min del har det nästan alltid känts som att vi har mest under hösten) som har gjort att det blir jobbigt. Det finns ju många väldigt fina saker med hösten också, som till exempel:

  • Att det blir kallare (seriöst, jag tycker egentligen inte ens om när det är så varmt som det är på sommaren)
  • Gula löv
  • Regn (Ja! Regn är positivt! Jag älskar regn.)
  • Att tvånget på att gå ut bara för att det är sommar släpper, på hösten för jag sitta inne och skriva utan att skämmas.
  • Nanowrimo
  • Det är inte så fasligt långt till jul och jag älskar att gå runt och längta efter julen under hösten
Ganska fint ändå. Jag ska ta i höst på mig att fundera över om hösten egentligen är min favoritårstid även i praktiken och inte bara i teorin och på tumblr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar