måndag 17 juni 2013

När jag drack vodka blandat med milkshake i helgen

HAH! Kul om nu kom hit för att läsa värsta fyllehistorian. Jag är så otroligt rolig ibland.

Nej, men det här med alkohol. Jag satt och funderade lite över det. Personligen har jag aldrig varit en stordrickare. Jag dricker ibland och ja, det går inte att komma ifrån att det ibland är roligare att också dricka om man umgås med folk som dricker mycket på fest (om inte annat för att stå ut med sällskapet). Samtidigt så är det så sällan och jag är osäker på om jag egentligen ens tycker om det. Ibland, ja. Vissa drycker är ganska goda och det är lite kul när man egentligen inte är full, utan egentligen mest är småtipsy och fnissar åt allt.

Samtidigt undrar jag om jag ens tycker om det, egentligen. Jag förstår mig inte alls på folk som lever för att inta alkoholhaltiga drycker på någon fest, pub eller nattklubb eller någon park, om man nu vill det. Det blir ju så tråkigt i längden, speciellt om det bara är på ställen med hög musik och dunka-dunka. Vettiga konversationer verkar knappt existera och morgonen därpå mår man som man förtjänar.

På något sätt är det meningen att jag ska tycka om det där. Jag har märkt det allra tydligast precis vid studenten. Kryssning, fester för 100, 60, 30 och hur många dagar det nu är kvar, alla andra olika krök med studenttema. Jag ska vilja gå på dem. Det antas att min högsta önskan ska vara att blanda blodet med alkohol var och varannan natt. Det är det inte. Jag var inte på en enda av de där studentfesterna, mest för att jag tyckte att det verkade ganska tråkigt och för dyrt. När jag tittade på priserna insåg jag liksom hur många tågresor jag skulle kunna göra (för ja, jag jämför alltid i tågresor) för samma pris och med det insåg jag hur mycket mer roliga saker jag skulle kunna göra för pengarna.

Det finns så mycket dåligt med alkohol. Barn som aldrig får ha nyktra föräldrar på olika högtider. Människor som fastnar i ett beroende och inte kan sluta. Alla de skador som kroppen för om man dricker för mycket och hur mycket vissa personers liv kortas av på grund av det. Jag sitter bara i detta nu och funderar över hur jag ens kan dricka och varför jag ens gjort det. Jag vet ju om vad det medför och allt sådant, men ja. Nej. Jag vet inte.

Jag kanske borde bli nykterist eller något. Ta mer avstånd. Jag kan ju säga nej om jag inte vill dricka redan, så varför inte säga nej av rena principskäl också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar