onsdag 17 april 2013

Det där med storlekar

Om ni inte hade noterat det så ska jag ta studenten om ungefär en och en halv månad. Till en sådan tillställning behövs en klänning och det håller jag på och tittar på just nu. Jag lyckades hitta en på Nelly.com och skulle ta mått idag för att mäta om den kunde tänkas passa för att i så fall eventuellt beställa hem den. På large stod det 44 i bröstvidd och jag tänkte inte på i vilket mått utan mätte. Jag hade mer än det dubbla. Sådär lite senare insåg jag att de nog går på något annat, men först uppstod ett "whut?"-moment. Speciellt när jag mätte Tonks bröstkorg bara för skojs skull. Hon var 28 cm runt, x-small var 38 cm. Min katt, som för övrigt är en ovanligt liten katt, är alltså bara 10 cm ifrån att passa i en minsta klänningen bröstkorgsmässigt om det skulle vara i centimeter...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar