onsdag 13 februari 2013

Tid

Om fyra månader har jag tagit studenten. När jag säger så inser jag att det faktiskt är nära på ett sätt som det inte har känts som tidigare, men samtidigt är det inte som om jag tar studenten imorgon. Sedan började jag fundera. Det var nyss jullov, fast nej, för det var lite mer än en månad sedan det tog slut. Det var inte så länge sedan jag var i Örebro med rollspelsmänniskor, men ändå är det två månader sedan. Emmis var här och hälsade på nyligen, men det är uppenbarligen tio veckor sedan (vilket ju är som ett helt sommarlov. Vad ens?). Det är inte så länge sedan jag var i Strängnäs med massor av goa personer, men det är ändå tre månader och två veckor sedan. Det känns inte ens som länge sedan jag och Emmis spontant bestämde över skype att "nej, du kommer hit och hälsar på" och då var det sex veckor innan hon faktiskt var här. Sex veckor plus tio veckor är lika med sexton veckor. Sexton veckor är fyra månader.

Jag antar att det inte är så långt borta trots allt. Om ett tag står jag där med studentmössan på och sjunger om studentens lyckliga dagar. Sedan är jag fri som en fågel och vuxenvärlden väntar. Det är lite läskigt, men skönt. Faktiskt är det nog första gången på flera år som jag kan få möjligheten att skaffa mig en vardag där jag gör något jag verkligen tycker är roligt om dagarna. Det låter lite sorgligt, men jag har verkligen inte tyckt om skolan de senaste åren och det ska bli skönt att vara ifrån den. Jag ska se till att bo på ett ställe jag faktiskt tycker om och göra något jag tycker är roligt. Jag ska skaffa ig en vardag jag känner mig nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar