torsdag 7 februari 2013

Som ett oljeutsläpp, fast i mindre skala

Jag har fått tre mycket inkompatibla egenskaper under mitt jordeliv. Den första är att jag älskar hästar. Den andra är att jag hatar känslan av att håret är det minsta lilla smutsigt. Den tredje är att jag är fruktansvärt lat och tycker det är skitjobbigt att behöva duscha.

De förstnämnda av det här har lett till att jag majoriteten av min tonårstid har tillbringat minst tre skoleftermiddagar och ofta båda helgdagarna i stallet. Det har gjort att jag behöver duscha varje dag och även om jag inte är där lika mycket längre kan jag inte trappa ner på duschandet. Varför? Jo för att mitt hår har vant sig och ser ut ungefär så här då:




Det är här min andra egenskap kommer in i bilden. Jag hatar smutsigt hår. Det är en av de saker jag verkligen inte klarar av, jag får spasmer i hela kroppen och beter mig allmänt som om jag har fått något utbrott tills min hårbotten har varit i direktkontakt med schampo. 

Det är här mitt tredje problem kommer in i bilden. Jag orkar egentligen inte duscha. Det är skitjobbigt ju. Stå där under en duschstråle i flera minuter och bli blöt. Dessutom krävs det lite arbete för att komma in dit också, som att flytta sig ifrån sängen. Då är vi tillbaka på det där med hur mitt hår ser ut och det blir en ond cirkel.

Jahapp, så vad är era I-landsproblem då?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar