fredag 5 oktober 2012

Name them after the Beatles

Jag har håltimme och sitter hemma och dricker te och ska försöka komma på namn till huvudpersonerna i mitt projektarbete (som är en bok). En överkelig katt håller mig sällskap, även om han verkade mer exalterad över min närvaro innan han fick vara med och posa till en bild. Som ni kan se fick han för sig att skaka på huvudet precis när bilden togs och därför ser han ut som han gör där. Hur som helst, det jag behöver är två tjejnamn just nu (fler sedan såklart), ett till en tjej som namngavs av två frikyrkliga, lite mer "överklass"föräldrar och ett till en tjej som ska ha fått namn av sin mamma som nog inte ens ar tjugo när hon föddes. Jag funderar på att eventuellt blanda in namn efter bokkaraktärer, musiker eller filmer eller så där. Jag får se helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar