tisdag 25 september 2012

Minspel och tvättbjörnsvinkningar

Det hände en lite spännande sak idag i skolan. Nej, ärligt talat var det inte spännande, men det fick mig att fundera lite. Det som hände var hur som helst att jag fick frågan vad jag log åt när jag satt och skrev. Just då i det jag höll på och skrev så skojade en karaktär och hennes tvillingsyster lite om ett internskämt mellan dem och det var just det jag log åt, vilket jag inte insåg själv. När jag tänker efter händer det nog ganska ofta, att jag gör miner när jag skriver, utan att tänka på det. Jag kan komma på mig själv med att sitta och småfnissa när mina små busfrön är i farten, folk har kommit fram och frågat om något har hänt när jag tydligen ser ledsen ut eftersom jag sitter och skriver något väldigt sorgligt och ibland kan jag märka att jag sitter och gör småsaker när jag skriver med olika karaktärer, till exempel att jag sitter olika eller gör vissa miner de gör, utan att egentligen tänka på det. Det är väl att jag lever mig in i det så mycket antagligen, för ofta när jag skriver blir jag dessutom smått omedveten om omvärlden, om jag verkligen sitter och skriver en längre stund alltså.

Hur som helst, jag känner för att avsluta det här med en tvättbjörn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar