söndag 13 maj 2012

It takes a fool to remain sane

Åh, jag bara känner hur jag sitter och älskar den här låten för tillfället. Inte bara för tillfället förresten, för alltid, jämt, hela tiden. Jag är en sådan person som lyssnar på musik olika mycket i olika perioder, men det här tror jag alltid kommer vara en av mina absoluta favoritlåtar, mest på grund av texten. Det är min livsfilosofi sammanfattat i en låt, att man inte ska försöka vara någon man inte är ara för att det är vad som anses som normalt och bra och det andra gillar, utan att man ska vara sig själv, även om det kanske innebär att gå motströms och på så sätt kanske kallas idiot, men vara lycklig. Jag tror det är något som de flesta skulle behöva lyssna lite till egentligen, för i min omgivning tycker i lala fall jag att det känns som att det är många son bara gör det som förväntas av dem, oavsett vad de själva egentligen vill. När det gäller ens eget liv behöver man faktiskt inte följa normens regler alls, så länge man själv känner sig nöjd med det. Det är ju du som ska leva med det sedan, inte någon annan. Om det sedan innebär i vissa fall helt galna saker så får det väl göra det, huvudsaken är att man själv blir nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar